Een mooi overzicht van onze belevenissen door de jaren heen. Weergegeven in deze timeline.
Geschiedenis
Dieptepunt… aangereden door dronken bestuurder
Eerste wedstrijd
Na ruim een jaar verbouwen was het eindelijk zo ver. Onze eerste echte wedstrijd. Nunspeet was de locatie waar het gebeurde. Natuurlijk in aanwezigheid van vrienden en bekenden. Een afstand van ongeveer 65 meter was genoeg voor…..geen podiumplaats. Later bleek dat de turbo de geest gegeven had. Dus op zoek naar wat anders!
Verbouwing van standaard naar sport
Na het vervangen van de standaard turbo voor een wat grotere, werden we pas echt besmet met het tractorpulling virus. We wilden toch wat meer dan een standaard trekker. En aangezien we toch al reden met een halve sportklasse trekker, besloten we in de winter de trekker aan te passen voor de sportklasse 4.5 Ton.
Nieuwe sponsor: MTA Apeldoorn
In 2009 hebben de mannen van MTA uit Apeldoorn (Metaal Techniek Apeldoorn) besloten ons te sponsoren. Samen zijn we de uitdaging aangegaan de Valmet 2105 af te slanken en deel te gaan nemen in de 3.6 Ton supersport klasse.
Aanpassingen van 4.5 Ton naar 3.6 Ton Supersport
Een bijna onmogelijke opgave. Het ombouwen van de Valmet 2105 van 4.5 Ton supersport naar 3.6 Ton supersport. Alles moest lichter. Dat hebben we geweten. Slijpen, boren, vervangen van delen….tot we er waren! Mede dankzij de hulp van onze sponsor MTA uit Apeldoorn. Het resultaat mocht er wezen!
Aanschaf van de DAF MB200 DKDL 564
Ook het vervoer verdiende aandacht. Onze oude trouwe Ford cargo was verkocht en we moesten op zoek naar ander vervoer. Het moest iets speciaals worden. En dat is het geworden! In juni 2010 werd de in 1982 gebouwde DAF MB200 DKDL 564 aangeschaft. Meer informatie over de bus? Klik dan hier.
Nieuwe sponsor: Spuiterij Gerrits Vaassen
Ook Spuiterij Gerrits uit Vaassen heeft veel werk geleverd aan de nieuwe Valmet 2105 en behoort tot onze vaste sponsoren!
Nieuwe sponsor: Leemac / Leenders Liessel
We hebben de mannen van Leemac / Leenders in 2005 al leren kennen. Vanaf dat moment betrokken we alle onderdelen van de Valmet 2015 al van hun.
Medio 2011 is de sponsoring een feit geworden. We zijn dan ook erg blij een leuke samenwerking met ze te hebben!
Nieuwbouw 3.6 Ton farmstock
We besloten een nieuwe Valtra T163 te gaan bouwen in de 3.6 Ton Farmstock van de NTTO. Er werden samen met MTA en Leenders plannen gemaakt voor de bouw. Het zou iets speciaals gaan worden. Alle plannen werden 3D uitgewerkt op tekening en vele onderdelen werden door Leemac beschikbaar gesteld. Het daadwerkelijk bouwen van de trekker is niet gebeurt. Na veel overleg tussen het team en de sponsoren is uiteindelijk besloten om meer in te spelen op de toekomst en een Light SuperStock trekker te gaan bouwen.
Nieuwe sponsor: Gasthof Pension Hogt
In 2015 zijn we een fijne samenwerking aangegaan met Gasthof Pension Hogt. Zij hebben aangegeven ons de komende jaren te willen sponsoren!
Verkoop MB200 DKDL 564
In oktober hebben we met pijn in ons hart besloten de bus te koop te zetten. De reden hiervoor is dat we voor de toekomst andere wensen hebben voor het vervoer. Twee dagen later konden we melden dat er een enthousiaste nieuwe eigenaar gevonden was. De bus zal een nieuw leven krijgen in Belgiƫ en daar ook gebruikt worden voor vervoer van een trekker naar/van tractorpulling wedstrijden.
Nieuwe sponsor: SlijpExpert
Geweldig nieuws: Een nieuwe sponsor SlijpExpert heeft aangegeven ons in 2018 te willen gaan sponsoren.
Nieuwe sponsor: Rokafast / Liqui Moly
Geweldig nieuws: Rokafast Apeldoorn zal ons sponsoren en voorzien van Liqui Moly producten. We zijn blij deze sponsor te mogen verwelkomen!
Eerste start “Destiny”
Op 18 januari 2019 was het dan eindelijk zo ver. De eerste geluiden van de nieuwe “Destiny”. En ook nog bijzonder ook. We zijn daarmee de eerste 4-kleps Valtra Limited SuperStock op methanol. Een bijzonder moment! Klik hier voor het filmpje.
Nieuwe sponsor: KlusWijs
Geweldig nieuws: KlusWijs Apeldoorn zal ons sponsoren bij de bouw van onze mooie truck. We zijn blij deze sponsor te mogen verwelkomen!